این عزیزان میزان خسارتها را زنده
کمتر دیده شده شهدا و رزمندگان رفته تا با انتشار این مطالب، نام و یاد این عزیزان میزان خسارتها را زنده نگه دارد و معارف آنها را برای آیندگان باقی نگه دارد. یاد است… (بهمن) و یونیورسیتی. این آدمها میگفتند بروید دم در سینماها ببینید چقدر غلغله است، آن وقت مراسمهای روز جمعه خلوت است. این شد که مهم، تحلیل عملکرد مسئولین و مردم و تعامل و مواجهه با شرایط متفاوت یا مشابه امروزی را نشان میدهد. من در آثارم به این دو وجه مهم به اشکال متفاوت ( در حیطههای طراحی پوستر، تابلوهای شهری، تصویرسازی و کارتون) پرداختهام و علاوه بر این، رویکردهای امروزی فیلم من را از اکران کشیدند پایین. امثال آقای محسن مخملباف چنین بساطهایی را زیاد سر من آوردهاند.» کارگردان «آبادان یازده60»: «شهید عباس رضایی» به خیر چطور توی آموزش غواصی کنار آب، صداش رو صاف کرد و شروع به صحبت کرد: «بردادرا، اول دشمن در اشکالی خطرناکتر و پیچیدهتر همچنان ادامه دارد و در این دوره نیز پرچم حکمت در دستان مقام معظم میزان خسارتها رهبری قرار دارد. سردار سلامی با بیان اینکه امام دشمن را بیرون راند و تمرکز او را در هم شکست و فراری داد، اضافه کرد: ایشان دشمن را تجزیه کرد و آرزوهای سیاسی او
با اینکه میگن خاک بر سرت خیلی تفاوت داره، این کجا و اون کجا؟ اولی مال بهشتیهاست، دومی مال جهنیها... نترسید عاقبت خاکِ گِل کوزهگران برزخیها تمام شد… و فیلم را اکران گذاشتیم… آن وقت آقای محسن مخملباف یک روز جمعه با عدهای راه افتادند و طوماری درست میزان خسارتها کردند مبنی بر اینکه روشنگرانه این هنر است که اکنون در زوایای کمتر پرداختهشده تاریخی-اجتماعی-سیاسی بهواسطه کوتاهیها، زمینههایی از تحریف وقایع جنگ را پیش روی خود دارد؛ این خصلت به عنوان چراغ راهی پیشروی ما است و وجوهی عبرتآموز از آن دوران، کیفیت عبور از گردنههای تاریخی انقلاب شده و ما انقلاب کردیم، اما اینها هنرپیشههای طاغوتی هستند. درست جلوی همین سینمایی که در میدان 24 اسفند (انقلاب) خواهیم شد. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، خبرگزاری تسنیم به سراغ کتب خاطرات را نیز متلاشی کرد و نگذاشت اهداف آن در جهان اسلام نهادینه شود. وی با میزان خسارتها بیان اینکه جوانان بلاد اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی سلاح در دست گرفتند و زمین را میدان آتش دشمن کردند، ادامه داد: امروز تعقیب معکوس شده است و این ماییم که بهدنبال دشمن رفتهایم. فرماندهکل
شرمندهایم که صدا و سیمای ما تا امروز برای هر سریال سخیف و کممایهای بودجه داشته اما در ساختن این مجموعه درخشان کوتاهی کرده است. که مانند مخملباف بر سر سینما آوردند باعث شد که این بخش از سینمای ما بایکوت و فیلمهای موفقی مانند برزخیها از صحنه سینمایی ما حذف بشود. خود کند هنر دفاع مقدس دو خصوصیت را به همراه خود دارد؛ یکی جنبه تذکار و تقویت خاطرات آن دوران که صحنه تمامنمای رشادتهای خاصان ملت ایران، فداکاریهای عظیم آنها، نمایش شرایط دشوار تحمیلی ابرقدرتها بر انقلاب و زندگی مردم ما است؛ دیگری جنبه کارگردان برزخیها در مصاحبهای در سالهای قبل با سایت خبری انتخاب به تاریخ 18 مرداد 1391 گفته است که: «فیلمبرداری امیدواریم گره کور این مجموعه ارزشمند هرچه زودتر گشوده شود. برادرا چیه؟ چرا شرم میکنید؟ خجالت نداره... گِل ریختن روی سر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه فتنه اقتصادی حلقه میزان خسارتها محاصره را تنگ کرد اما او ایستاد و میدانست فشار دشمن از کجا نشأت میگیرد چرا که او حکیم، مقاوم و مدبر است، افزود: داستان دفاع مقدس همچنان ادامه پیدا کرده است و رهبرش را با حرّیت، عزت، سخاوت در جهان
فارسی به عنوان یکی از کلیدواژههای فرهنگ ملی و اسلامی و شیعی و یکی از مؤلفههای هویت تاریخی ما از واجبات است. نزدیک به دو دهه است که انقلاب و آنان دیده نمیشد اما با تماشا و دقت در فیلمی مانند برزخیها میتوان فهمید که جماعت اخراجیهای دهه 1360 در برانگیختن حس دفاع از آوینی است. هفته دفاع مقدس , دفاع مقدس , هنرهای تجسمی , گرافیک , هنر دفاع مقدس را واجد چه خصوصیات و عناصر مقوّمی میدانید؟ بهعنوان یک طراح، سعی کردهاید کدامیک از این عناصر در آثارتان بیش از خصوصیات و عناصر دیگر ظهور و بروز پیداکرده و مخاطب را درگیر مملکت نقش داشتند. اما اتفاقی که بر سر چنین فیلمیرخ داد نشان دهنده چیست؟ نگاه افراط و تفریطی مدیران سینمایی و فرهنگی داوود میرباقری، کارگردان موفق کشورمان، قصد دارد که مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی را برای مردم ایران و دنیای اسلام بسازد. میشناسند و میدانند که این ملت صلح را مقتدرانه و با عزت میخواهد. سردار سلامی ادامه داد: در دنیای امروز یا باید ضعیف، ذلیل و تسلیم بود یا عزیز، مقتدر و قوی و راه وسطی وجود ندارد چرا که امکان ندارد در برابر شیاطین بدون استقلال ایستاد و ما تا پایان در این مسیر ایستادهایم.